Non-stop la telefon pentru tine! Mai aproape de specialiștii Serviciului „Telefonul Copilului”!
V-ați gândit vreodată că există persoane care nu lasă telefonul din mână din motiv că cineva ar putea avea nevoie de ajutor? Sau că internetul nu este folosit pentru a naviga pe rețelele de socializare, ci la fel, pentru a întinde o mână de ajutor celor aflați într-un moment de grea încercare?
Aceste persoane sunt psihologii Serviciului „Telefonul Copilului”, oameni care au schimbat confortul unui job de opt ore pe o muncă în interesul altora. Mai exact, al celor care se află în momente de dificultate și nu au nici un sprijin pe moment.
Dacă vă numărați printre cei care, cel puțin odată, a apelat la numărul unic, național 116 111, ne dorim să cunoașteți că la celălalt capăt al firului se află un om, pregătit să vă asculte, atent la nevoile apelantului, gata să vă ofere suport emoțional și informațional necesar. Colega despre care vă povestim în acest articol a adunat experiență la alte locuri de muncă unde a contactat cu copii de diverse vârste, dar și adulți, însă anume la „Telefonul Copilului” s-a regăsit și i-a reușit să se manifeste în calitate de psiholog.
„Fundamentul unei vieţi de adult conştient, educat şi cu bun simţ vine din copilărie. ”Maturitatea” nu apare odată cu majoratul, ea trece prin toate etapele de dezvoltare a unui copil, cu probleme de relaţionare, cu frici, cu nereușite, cu anumite realizări și diverse experiențe. De la începutul carierei mele am ales să fiu aproape de copii, adolescenţi și adulți care au în grija lor minori, pentru a contribui pe cât posibil la formarea unei societăţi sănătoase, fără abuzuri și violenţă, fără frica de a recunoaște că au nevoie de ajutor, că anumite situații îi depășesc, că pot fi victime ale violenței și au nevoie de suport, deși nu realizează asta…”
Ziua de muncă a colegei noastre începe diferit. Uneori ea lucrează în schimbul de dimineaţă, ceea ce înseamnă că este prima care vine la birou, alteori poate munci după amiază sau în tura de noapte. Lângă telefon şi calculatorul conectat mereu se află un pahar de apă! Mai că nu îşi permite să lipsească din faţa monitorului, pentru că oricând este cineva care are nevoie de alinare și ajutor la 116111.
„Dacă în ziua respectivă am fost mai încărcată, prefer să fac o plimbare după muncă sau să merg pe jos un pic mai mult decât de obicei. Este momentul meu de reculegere, de reîncărcare a bateriei, de analiză a anumitor momente de lucru, astfel încât să nu transmit celor care mă așteaptă acasă stările trăite de mine.”
Există zile când activitatea se desfăşoară în tura de noapte – ceea ce este o provocare, pentru că, nu oricine ar putea renunţa la un somn dulce!
„Atunci când sună telefonul nu se ştie niciodată cine este de partea cealaltă a firului. Poate fi şi un adult care nu mai ştie cum să comunice cu copilul său, un adolescent care cere ajutor să-și poată gestiona emoțiile sau un copil care plânge pentru că a fost lovit. Indiferent de ce s-ar întâmpla, noi mereu răspundem solicitărilor la linie sau în chat, pentru că anume noaptea cei aflaţi într-o situaţie problematică nu cunosc cui să se adreseze și să ceară un sfat. Desigur, nu pot să mă aflu fizic alături de cel aflat în impas, dar pot să-l sprijin în timpul apelului, să manifest empatie şi să-l asigur de faptul că sunt alături de el, îi ascult cu atenție problema și depun maxim efort pentru a-i fi utilă.”
Cine face parte din grupul țintă al apelanților serviciului? Și care sunt fundamentele pe care se bazează un psiholog la Telefonul Copilului în discuțiile telefonice desfășurate la 116111?
”Serviciul nostru se adresează copiilor, dar și adulților, cum ar fi părinților, profesorilor, educatorilor, dar și altor persoane interesate de bunăstarea și dezvoltarea armonioasă a generației care vine. Indiferent de cine ne sună, suntem mereu gata să-i ascultăm, să le fim alături și să-i ajutăm să găsească soluții la întrebările care îi frământă.”
Fac parte dintr-o echipă de profesioniști. Avem cunoștințele, abilitățile și competențele necesare pentru a ne îndeplini misiunea în mod eficient.
”Echipa ”Telefonul Copilului” este formată din specialiști în domeniul psihologiei, ceea ce ne permite să oferim asistența necesară în situațiile de criză într-un mod eficient și profesionist. Posedăm cunoștințele și abilitățile necesare pentru a răspunde necesităților care apar în timpul activității noastre și avem grijă să le completăm și perfecționăm constant, pentru a ne îndeplini misiunea pe care ne-am propus-o. Când am deschis ușa biroului unde toată atenția și activitatea este concentrată pe nevoia de asistență imediată și pe siguranța copiilor, am realizat că aceasta este de fapt misiunea Telefonul Copilului 116111, cât și a mea personală, în procesul profesional.”
Specialiștii Serviciului „Telefonul Copilului” trec printr-un proces de intervizare și supervizare profesională, în cadrul cărora se analizează reușitele și dificultățile apărute în timpul activității și împreună cu echipa se identifică soluțiile care să asigure buna funcționare a serviciului și a echipei. Pentru că la linia telefonică destinată copiilor activează oameni, ci nu roboți, cum se întâmplă să fim întrebați de apelanți.
„Pentru că și noi suntem oameni cu trăiri şi emoţii, nu ne este frică să spunem: „Am nevoie de o recomandare, susținere sau informație! Poţi să mă ajuţi? Dragi cititori, noi, psihologii de la Telefonul Copilului ne propunem să contribuim la formarea unei societăți prospere și sigură pentru copiii noștri. Ei merită să aibă toate condițiile necesare dezvoltării lor armonioase. Noi vă suntem alături, la doar un apel distanță. Fiți încrezuți că atunci când veți forma numărul scurt 116 111, de partea cealaltă va răsuna vocea noastră: „Telefonul Copilului, Bună ziua, vă ascultăm”.
„Telefonul Copilului” este un serviciu de asistență telefonică gratuită pentru copii, care urmăreşte scopul de a oferi suport copiilor aflaţi în situaţii de criză sau în cazurile în care le sunt încălcate drepturile. Fotografie simbol
Vă invităm să faceți cunoștință cu articolele, textele și conținuturile realizate și inspirate exclusiv din apelurile recepționate la serviciul de asistență telefonică, gratuită pentru copii „Telefonul Copilului” pe pagina web: https://telefonulcopilului.md/; paginile de Facebook și Instagram cu numele de utilizator: Telefonul Copilului 116111.