• Despre noi
    • Misiune si viziune
    • Principii de activitate
    • Beneficiarii
  • Servicii
    • Copii
    • Părinți
  • Întrebări și răspunsuri
  • Ce este violența
    • Violența fizică
    • Violența psihologică
    • Violența sexuală
    • Neglijare
    • Altele
      • Violență spirituală
      • Violența cibernetică
      • Bullying
      • Exploatare prin muncă
      • Abuzul sexual
      • Abuzul sexual online
  • Resurse
    • Resurse pentru copii
    • Resurse pentru adolescenți
    • Resurse pentru părinți
    • Fișiere
  • ru_RU
116 111
  • Despre noi
    • Misiune si viziune
    • Principii de activitate
    • Beneficiarii
  • Servicii
    • Copii
    • Părinți
  • Întrebări și răspunsuri
  • Ce este violența
    • Violența fizică
    • Violența psihologică
    • Violența sexuală
    • Neglijare
    • Altele
      • Violență spirituală
      • Violența cibernetică
      • Bullying
      • Exploatare prin muncă
      • Abuzul sexual
      • Abuzul sexual online
  • Resurse
    • Resurse pentru copii
    • Resurse pentru adolescenți
    • Resurse pentru părinți
    • Fișiere
  • ru_RU
116 111
  • Despre noi
    • Misiune si viziune
    • Principii de activitate
    • Beneficiarii
  • Servicii
    • Copii
    • Părinți
  • Întrebări și răspunsuri
  • Ce este violența
    • Violența fizică
    • Violența psihologică
    • Violența sexuală
    • Neglijare
    • Altele
      • Violență spirituală
      • Violența cibernetică
      • Bullying
      • Exploatare prin muncă
      • Abuzul sexual
      • Abuzul sexual online
  • Resurse
    • Resurse pentru copii
    • Resurse pentru adolescenți
    • Resurse pentru părinți
    • Fișiere
  • ru_RU
  • Despre noi
    • Misiune si viziune
    • Principii de activitate
    • Beneficiarii
  • Servicii
    • Copii
    • Părinți
  • Întrebări și răspunsuri
  • Ce este violența
    • Violența fizică
    • Violența psihologică
    • Violența sexuală
    • Neglijare
    • Altele
      • Violență spirituală
      • Violența cibernetică
      • Bullying
      • Exploatare prin muncă
      • Abuzul sexual
      • Abuzul sexual online
  • Resurse
    • Resurse pentru copii
    • Resurse pentru adolescenți
    • Resurse pentru părinți
    • Fișiere
  • ru_RU
Blog
Acasa Adolescenți 50 000 de apeluri recepționate la „Telefonul Copilului”
woman-work-having-video-call
AdolescențiCopiiPărinți
octombrie 11, 2023

50 000 de apeluri recepționate la „Telefonul Copilului”

50 000 pentru cineva e doar o cifră… pentru noi înseamnă mult mai mult. E muncă, e efort, e implicare și dedicație.

Avem peste 50 000 de apeluri recepționate până la moment. Acest număr de apeluri se reflectă în vocile auzite la Telefonul Copilului, în întrebările adresate și în căldura cu care a fost oferit suportul necesar, în disponibilitatea psihologilor echipei de a fi aproape necondiționat de dificultatea copilului.

Probabil este superstițios să dai semnificație cifrelor, însă intuiția ne-a spus că această cifră va veni cu un mesaj puternic și foarte important. Și nu am dat greș. Mesajul copilului înregistrat cu această cifră impresionantă a fost recepționat în chat-ul https://telefonulcopilului.md/

Vorbim cu o adolescentă care se arată extrem de afectată de trăirile sale. Stările depresive o copleșesc, iar sentimentul de neputință de a-și crea relații cu cei din jur, izolarea, tensiunea în relația cu părinții îi impune senzația lipsei de control asupra vieții sale. Dezorientarea, anxietatea și nevoia de suport o lasă dezarmată. Și totuși, acest copil a reușit să găsească o resură la 116111, pentru ce îi suntem recunoscători. De la începutul anului curent, la serviciul de asistență telefonică gratuită pentru copii Telefonul Copilului au fost recepționate 2560 de apeluri, dintre care în 732 a fost oferită consiliere psihologică.

În ultima vreme, aspectele legate de sănătatea mintală sunt tot mai des investigate prin intermediul disponibilității informației în format electronic. Acest fapt poate servi drept avantaj doar în situația în care ne dorim să ne îmbogățim cunoștințele generale. În alte situații considerăm oportun implicarea unui specialist de profil, adică psiholog, psihoterapeut, poate psihiatru, care va oferi informații selectate, adaptate și traduse, în funcție de necesitățile și particularitățile persoanei care le solicită. Evitarea contactului cu informația transmisă de către un specialist, poate contribui la ridicarea nivelului de anxietate resimțită, anxietatea fiind una dintre trăirile de bază caracteristice societății în ultima vreme.

Igiena sănătății mintale este vectorul intereselor noastre, fie că vorbim despre copii sau despre adulți, având în vedere mediul supradotat și suprasolicitant în care trăim la moment. Este necesar să înțelegem și să acceptăm ritmul dezvoltării societății actuale. În așa fel ne vom putea bucura de o adaptare cu mai puține efecte adverse, asupra sănătății noastre mintale, având în vedere faptul că schimbările sunt inevitabile. Tendința de ancorare în trecut, se reflectă în special asupra copiilor, prin compararea cu realitățile anterioare în care au trăit adulții. Copii de astăzi se nasc cu un bagaj eriditar diferit, de cel ce ”a existat odată”. În așa mod ritmul și necesitățile lor sunt diferite decât ”ceea ce a existat atunci”. Astfel este irațional să comparăm modul de a a fi și de a educa copii de azi, cu ceea ce era acceptat și aparent funcțional în alte timpuri.

Instabilitatea și indecizia privind modul de educare a copiilor, nivelul de încărcătură, volumul de solicitări și așteptările în legătură cu ei, crează copiilor confuzie și disonanță, pentru care ei nu dețin capacitate mintală pentru a le gestiona. Acest fapt se datorează nu doar studiilor din psihologie, ci mai degrabă structurii anatomice a creierului copilului.

Noi, cei de la Telefonul Copilului 116111, resimțim o deosebită responsabilitate pentru aportul nostru în procesul de interacțiune cu copii, responsabilitate care ne mobilizează să muncim pentru a fi mai buni. Vă încurajăm să nu pierdeți motivația și voința de a rămâne conectați cu copii voștri, iar noi vă suntem în continuare alături, 24/24, gratuit și confidențial. (fotografie simbol)

Child Helpline despre noi despre psihologi sănătate mintală specialiștii 116111
Cum intervenim pentru a aplana neînțelegerile dintre adolescențiCum intervenim pentru a aplana neînțelegerile dintre adolescențiseptembrie 14, 2023
Stiluri educative parentaleaprilie 26, 2024Stiluri educative parentale

Related Posts

Being together
Părinți
iunie 22, 2023 by Sofia

Părinți de adolescenți

Detalii...
parents-kid-doing-therapy
Părinți
decembrie 9, 2022 by telefonulcopilului

Părinți și copii la psiholog

Detalii...

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Categorii
  • Adolescenți (40)
  • Copii (36)
  • Părinți (55)
Etichete
acceptare adevar sau minciuna anxietate atenție și prudență bullying ceartă și supărare Child Helpline comunicare constructivă comunicare eficientă comunicare non-violentă confort emoțional corpul îi aparține copilului despre noi despre psihologi dificultăți emoționale Drepturi și obligații fii cuminte! frustrări furie și soluții mediu de dezvoltare precar neintelegeri neliniște note si studii oportunități egale pentru toți parinti si copii pedepse vs comportament probleme de relationare provocari părinți părinții intervin relații armonioase reusita scolara rezultate la învățătură siguranță solicitări vs încurajări specialiștii 116111 sprijin pentru părinți subiecte TABU sunt informat sunt protejat suport emoțional umilință vulnerabilitate încredere ”ești un copil rău”
Telefonul Copilului 116 111 este un serviciu de asistenţă telefonică gratuită pentru copii, care are drept scop protejarea copiilor impotriva oricărei forme de încălcare a drepturilor lor, împotriva oricărei forme de abuz.
Contactele noastre

Adresa confidențială

contacts_icon_02

116 111

contacts_icon_03

telefonul.copilului@social.gov.md

Dragoș
Dragos
Provocările lui Dragoș
Program de lucru
24/24
Facebook-f Instagram Youtube

Copyright © 2025 TelefonulCopilului.md. All Rights Reserved.