• Despre noi
    • Misiune si viziune
    • Principii de activitate
    • Beneficiarii
  • Servicii
    • Copii
    • Părinți
  • Întrebări și răspunsuri
  • Ce este violența
    • Violența fizică
    • Violența psihologică
    • Violența sexuală
    • Neglijare
    • Altele
      • Violență spirituală
      • Violența cibernetică
      • Bullying
      • Exploatare prin muncă
      • Abuzul sexual
      • Abuzul sexual online
  • Resurse
    • Resurse pentru copii
    • Resurse pentru adolescenți
    • Resurse pentru părinți
    • Fișiere
  • ru_RU
116 111
  • Despre noi
    • Misiune si viziune
    • Principii de activitate
    • Beneficiarii
  • Servicii
    • Copii
    • Părinți
  • Întrebări și răspunsuri
  • Ce este violența
    • Violența fizică
    • Violența psihologică
    • Violența sexuală
    • Neglijare
    • Altele
      • Violență spirituală
      • Violența cibernetică
      • Bullying
      • Exploatare prin muncă
      • Abuzul sexual
      • Abuzul sexual online
  • Resurse
    • Resurse pentru copii
    • Resurse pentru adolescenți
    • Resurse pentru părinți
    • Fișiere
  • ru_RU
116 111
  • Despre noi
    • Misiune si viziune
    • Principii de activitate
    • Beneficiarii
  • Servicii
    • Copii
    • Părinți
  • Întrebări și răspunsuri
  • Ce este violența
    • Violența fizică
    • Violența psihologică
    • Violența sexuală
    • Neglijare
    • Altele
      • Violență spirituală
      • Violența cibernetică
      • Bullying
      • Exploatare prin muncă
      • Abuzul sexual
      • Abuzul sexual online
  • Resurse
    • Resurse pentru copii
    • Resurse pentru adolescenți
    • Resurse pentru părinți
    • Fișiere
  • ru_RU
  • Despre noi
    • Misiune si viziune
    • Principii de activitate
    • Beneficiarii
  • Servicii
    • Copii
    • Părinți
  • Întrebări și răspunsuri
  • Ce este violența
    • Violența fizică
    • Violența psihologică
    • Violența sexuală
    • Neglijare
    • Altele
      • Violență spirituală
      • Violența cibernetică
      • Bullying
      • Exploatare prin muncă
      • Abuzul sexual
      • Abuzul sexual online
  • Resurse
    • Resurse pentru copii
    • Resurse pentru adolescenți
    • Resurse pentru părinți
    • Fișiere
  • ru_RU
Blog
Acasa Părinți 17 mai – Ziua internaţională a liniilor telefonice destinate asistenței copilului (International Child Helpline Day)
Shocked excited little girl talking by red retro telephone.
Părinți
mai 17, 2023

17 mai – Ziua internaţională a liniilor telefonice destinate asistenței copilului (International Child Helpline Day)

La 17 mai, se marchează Ziua internaţională a liniilor telefonice destinate asistenței copilului (International Child Helpline Day), stabilită de alianţa internaţională Child Helpline International (CHI). În această zi sărbătorim activitatea liniilor telefonice prin care se oferă ajutor copiilor din întreaga lume. Acţiunile dedicate acestei zile aduc un omagiu eforturilor neobosite susţinute de persoanele care desfăşoară această activitate de sprijin, de protecţie pentru a alina suferinţele copiilor.

Copiii şi tinerii, în special, sunt deosebit de vulnerabili atunci când mediul în care trăiesc este nesigur, la efectele secundare ale pandemiei și la ceea ce se întâmplă în țara vecină. Lipsiţi de reţele de sprijin, mulţi copii nu numai că sunt expuşi unor riscuri sporite de violenţă – inclusiv rele tratamente, violenţă de gen şi exploatare sexuală, venind toate cu un impact negativ asupra sănătăţii lor mintale, mulţi dintre ei confruntându-se cu stări depresive, anxietate, singurătate şi izolare, stări de neputință și neliniște puternică.

Liniile telefonice de asistenţă pentru copii funcţionează continuu pentru a se asigura că serviciile lor pot rămâne operaţionale şi pot face faţă nevoii crescute de suport și protecție a copiilor. Serviciul “Telefonul Copilului 116111” din țara noastră ascultă, oferă consiliere specializată şi îndrumă copiii către servicii de asistenţă socială relevante pentru acele situaţii care impun intervenţie în regim de urgenţă. Psihologii noștri calificați muncesc zi de zi, în regim 24/24, confidențial și anonim pentru copii și pentru adulții care îngrijesc sau se îngrijorează de copii.

În aproximativ 9 ani de funcționare a serviciului, s-au făcut auzite circa 48500 voci ale copiilor și adulților au fost la 116 111. Iar în perioada 01.01.2022 – 01.05.2023 au fost înregistrate 5935 apeluri, dintre care 3783 – apeluri de intrare și 2152 – apeluri de ieșire. Printre apelanți, copiii au reprezentat un număr de 2032, iar adulții – 1746.

”Telefonul Copilului” a fost lansat la 4 iunie 2014 și este gestionat de Ministerul Muncii și Protecției Sociale și implementat de către AO ,,CNFACEM’’, iar mai multe detalii despre activitatea serviciului puteți vedea pe https://telefonulcopilului.md/ sau pe facebook și instagram: Telefonul Copilului 116 111.

În anul 2018 a devenit membru al rețelei internaționale de linii telefonice Child Helpline International, din care fac parte 166 de membri, care reprezintă organizaţii în 139 de ţări şi teritorii din întreaga lume şi care desfăşoară activităţi pentru a pune capăt violenţei împotriva copiilor.

Complexitatea cazurilor sesizate la 116 111 și a consilierelor psihologice, în toată această perioadă, a impus alocarea unui număr tot mai mare de timp dedicat fiecărui apel și copil care are nevoie de suport. Astfel, durata medie a unui apel a crescut, de la 10 – 15 minute în primii ani de activitate a serviciului, la 30 – 45 de minute actualmente, în dependență de gravitatea cazului și a nevoilor copilului identificate în cadrul discuției, se întîmplă ca apeluriel să depășească și 60 de minute. 

Child Helpline
Fluturași în stomacFluturași în stomacmai 3, 2023
Atacurile de panică la copii. De ce NU trebuie să le ignorăm.mai 26, 2023Atacurile de panică la copii. De ce NU trebuie să le ignorăm.

Related Posts

low-angle-boy-being-bullied-stairs
Părinți
aprilie 4, 2023 by Sofia

Doliu, temă despre care nu se discută, neplăcută și dureroasă

Detalii...
Portrait of a happy family meditating
Părinți
mai 3, 2023 by Sofia

Tabu ori necesitate? Sau cum să le vorbim corect copiilor despre sex…

Detalii...

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Categorii
  • Adolescenți (40)
  • Copii (36)
  • Părinți (55)
Etichete
acceptare adevar sau minciuna anxietate atenție și prudență bullying ceartă și supărare Child Helpline comunicare constructivă comunicare eficientă comunicare non-violentă confort emoțional corpul îi aparține copilului despre noi despre psihologi dificultăți emoționale Drepturi și obligații fii cuminte! frustrări furie și soluții mediu de dezvoltare precar neintelegeri neliniște note si studii oportunități egale pentru toți parinti si copii pedepse vs comportament probleme de relationare provocari părinți părinții intervin relații armonioase reusita scolara rezultate la învățătură siguranță solicitări vs încurajări specialiștii 116111 sprijin pentru părinți subiecte TABU sunt informat sunt protejat suport emoțional umilință vulnerabilitate încredere ”ești un copil rău”
Telefonul Copilului 116 111 este un serviciu de asistenţă telefonică gratuită pentru copii, care are drept scop protejarea copiilor impotriva oricărei forme de încălcare a drepturilor lor, împotriva oricărei forme de abuz.
Contactele noastre

Adresa confidențială

contacts_icon_02

116 111

contacts_icon_03

telefonul.copilului@social.gov.md

Dragoș
Dragos
Provocările lui Dragoș
Program de lucru
24/24
Facebook-f Instagram Youtube

Copyright © 2025 TelefonulCopilului.md. All Rights Reserved.