4 iunie – 9 ani de activitate a serviciului ”Telefonul Copilului”
Astăzi se împlinesc 9 ani de când Serviciul ”Telefonul Copilului” activează în Republica Moldova, oferind consiliere și suport copiilor care necesită asistență, cu scopul de a-i proteja împotriva oricărei forme de încălcare a drepturilor lor sau de abuz. De la lansarea Serviciului, au fost înregistrate circa 49 000 de apeluri în întreaga țară. De serviciile „Telefonul Copilului” au beneficiat până în prezent copii și adulți, care au apelat la numărul scurt, unic, național 116 111 sau în chat pe pagina web https://telefonulcopilului.md/.
Copii care ne-au sunat în 2022, au fost 554 fete și 1083 băieți. În apelurile în care s-a oferit consiliere psihologică, informare privind drepturile copilului și sesizări referitoare la cazuri de încălcare a drepturilor copiilor au fost asistați 2851 de minori pe tot parcursul anului 2022. Mai multe date statistice puteți vedea în raportul de activitate a serviciului ”Telefonul Copilului 116111” publicat pe https://telefonulcopilului.md/fisiere/.
Cele mai frecvente teme abordate de copii în discuțiile cu psihologii serviciului sunt:
dificultățile de relaționare cu părinții/semenii, probleme ale reușitei școlare, lipsa de comunicare, sexualitate și tot mai des ei relatează despre stările depresive cu care se confruntă sau mărturisesc despre tendințele lor suicidale și automutilare. La fel, și adulții apelează la Telefonul Copilului pentru a se informa despre regimul de întrevedere cu copiii, procedura de solicitare a ajutorului social și despre modul în care copiii pot fi protejați, aflându-se în dificultate. Un alt subiect de mare interes pentru apelanții adulți cât, și pentru cei minori este raportarea cazurilor de încălcare a drepturilor copiilor.
Astăzi avem un prilej în plus să subliniem că recepționarea la linie a cazurilor de violență, neglijare, exploatare sau trafic de persoane, a oferit copiilor posibilitatea de a beneficia de asistență imediată din partea psihologilor serviciului și de intervenția directă a autorităților. Rolul echipei de psihologi, an de an prinde alt contur, unul care inspiră și motivează specialiștii care sunt zi de zi disponibili la 116111, devenind în timp nu doar o resursă bună pentru copii și adolescenți, cât și pentru grupul profesional cu care se construiesc relații de încredere puternice, pentru ca împreună să fie identificate cele mai optime soluții în procesul de asistență a copiilor.
Echipa de psihologi este atât de recunoscătoare tuturor apelanților, colegilor, partenerilor și minunaților copii pe care i-a cunoscut în cadrul activităților desfășurate în ultima perioadă.
Ne bucurăm! Ne mândrim! Vă mulțumim!
Aminitim că serviciul ”Telefonul Copilului” este disponibil 24/24h și poate fi apelat gratuit, confidențial și anonim din orice rețea de telefonie fixă sau mobilă la numărul scurt 116 111 și 111 și pe chat-ul disponibil pe pagina web: telefonulcopilului.md.Mai multe detalii despre Serviciul ”Telefonul Copilului” le găsiți pe pagina web https://telefonulcopilului.md/, Facebook/Instagram: Telefonul Copilului 116111.